• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116050
+
-

در حاشیه سیاست/  ادامه حصر سزاوار نیست

مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی اظهاراتی به طولانی شدن مسئله حصر اشاره کرده و به ایلنا گفت: از این موضوع بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و ادامه این روند شایسته و سزاوار نیست. امیدوارم هرچه زودتر این مسئله با پیگیری قوه‌قضاییه حل شود و مسائل مشابه دیگر نیز هر چه زودتر برطرف شود.

  اصلاح‌طلبان اشتباه خود را تکرار نکنند
محمد اشرفی اصفهانی، نماینده ادوار مجلس  گفته که مسئله اصلی انتخابات آتی دلزدگی و ناامیدی جدی مردم از شرایط است. به گفته وی، این ناامیدی به قدری است که مردم دیگر حساسیت چندانی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن افراد نشان نمی‌دهند و به‌طور کلی نسبت به بهبودی شرایط ناامید هستند. اشرفی‌اصفهانی به اعتمادآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان می‌دانند راهی مملو از مانع را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دارند. در واقع هم داستان ردصلاحیت‌ها و هم احتمال قهر مردم با صندوق رأی باعث شده تا این جریان ریشه‌دار تکرار توفیق در انتخابات سال‌های۹۲و۹۶ را هدفی دشوار ببیند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان از انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس انتقاد و تأکید کرده که این اشتباه تحت هیچ شرایطی نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار شود.

  توضیح درباره یک خبر
در پی درج مطلبی با عنوان «آزادی مهدی هاشمی تکذیب شد» در صفحه2 روزنامه همشهری در تاریخ 30شهریور99 که در بخشی از آن آمده بود: سایت دیده‌بان ایران از قول رضا گلپور یکی از محکومان امنیتی نوشته بود که مهدی هاشمی 10روز به مرخصی رفته و هنوز به زندان برنگشته است؛ رضا گلپور با استناد به تبصره 3 ماده 23 قانون مطبوعات توضیحی را  ارسال و مطلب منتشر شده به نقل از خود را تکذیب کرده است، در این توضیح که بنا به دستور کتبی بازپرس دادسرای ناحیه35 تهران درج می‌شود آمده است: «اینجانب درباره اجرای حکم آقای مهدی هاشمی نگرانم چرا که او از روز 7اسفند سال98 تا‌کنون یعنی قریب 7‌ماه اخیر، تنها 10روز بین 11 تا 21خرداد را در زندان اوین بوده و بیش از 6ماه‌ونیم از 7‌ماه اخیر را در مرخصی به‌سر برده است که این پرسش مطرح می‌شود که تکلیف اجرای احکام محکومیت رد مال 6میلیارد ریالی و جزای نقدی بیش از 5میلیون دلاری و شلاق 50ضربه‌اش چه می‌شود؟!»

این خبر را به اشتراک بگذارید